Sokorói-dombság Reformátusai

Hétfő reggeli csendesség

2024. április 21. 18:48 - Bella Péter

2024.04.22.

Ezen a héten nem tartunk úgy hétfő reggeli alkalmat, ahogy szoktunk, ezt itt, online formában tudjuk megoldani, hogy ne maradjon ki ez a hét sem. Az alábbiakban leírom a megszokott lépések szerint az alkalom menetét.

pexels-tara-winstead-8383461.jpg

1. Előkészület: keressünk egy csendesebb helyet otthon vagy ahol  éppen vagyunk, ahol egy kicsit egyedül lehetünk és nem zavar semmi. Készítsük elő a Bibliánkat, énekeskönyvünket, érdemes egy jegyzetfüzetet is magunknál tartani, lejegyzetelni, ha valami fontosat megértünk.

2. Kezdő imádság - Gyökössy Endre

Isten Lelke légy velem, járjad át az életem, hadd élhessek lelkesen,
ami hátam mögött van, elfelejtem, bántásokra nem emlékszem,
haragomat kivetettem, rossz kedvemet itt felejtem,
az előttem valóknak nekidőlök, a mai napomnak örülök.

3. Ének (ha van kedvünk és lehetőségünk énekeljük, de imádkozva olvasni is lehet csendben): 568

4. Igeolvasás: A bibliaolvasó kalauz szerinti heti zsoltára: Zsoltárok 26. Érdemes saját Bibliából, de ide is kiírjuk az adott részt az új fordítás szerint. 

1 Dávidé. Uram, szolgáltass nekem igazságot, mert feddhetetlenül éltem, az Úrban bíztam ingadozás nélkül!
2 Vizsgálj meg, Uram, és próbálj meg, kutasd át szívemet-lelkemet!
3 Mert hűséged szemem előtt van, igazságod szerint járok-kelek.
4 Nem ülök hitvány emberek közé, alattomosokkal nem járok együtt.
5 Gyűlölöm a gonoszok társaságát, nem ülök le a bűnösök közé.
6 Ártatlan vagyok, megmosom kezemet, úgy járom körül oltárodat, Uram,
7 hangos hálaéneket zengve, felsorolva sok csodatettedet.
8 Uram, szeretem házadat, ahol laksz, dicsőséged lakóhelyét.
9 Ne ragadd el lelkemet a vétkesekkel, életemet a vérontókkal együtt,
10 akiknek a keze tele van gyalázattal, jobbjuk megvesztegetéssel.
11 Hiszen én feddhetetlenül élek, válts meg, és könyörülj rajtam!
12 Lábam biztos talajon áll, áldom az Urat a gyülekezetben.

a. Olvassuk el az egész zsoltárt, próbáljuk megérteni, miről szól, átérezni, hogy a zsoltárírót mi vezethette arra, hogy ezt imádkozta? Tartsunk egy kis csendet, fogalmazzuk meg magunknak.
b. Olvassuk el újra úgy, hogy közben és utána végiggondoljuk, voltunk-e olyan élethelyzetben, amire illett az, ami ebben a zsoltárban megszólal?
b. Olvassuk el újra úgy, hogy arra koncentrálunk, mire tanít, mire vezet ez a zsoltár Istennel kapcsolatban.
d. Keressünk egy mondatot, igeverset vagy részt és azt járjuk körül. Tedd fel ezeket a kérdéseket: Miért ez szólított meg? Mit üzen ez nekem most? Milyen imádság bomlik ki ebből a számomra?

5. Imádság

Oszd meg Istennel azt, amit ebből a zsoltárból vele és magaddal kapcsolatban megértettél, adj hálát az üzenetért neki.
Kérd Istent, segítsen megvalósítani azt, amit üzenetként kaptál belőle.
Imádkozz három olyan emberért, akik a közelmúltban fájdalmat okoztak, akik miatt szenvedned kellett vagy megbántottak
Imádkozz a hetedért, a feladatokért, kihívásokért, nehézségekért, a terveidért.

6. Miatyánk

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reformatusok.blog.hu/api/trackback/id/tr8418386775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása