Sokorói-dombság Reformátusai

Felfelé nyitva - április 6.

2020. április 06. 07:00 - Bella Péter

Miután elénekelték a zsoltárokat, kimentek az Olajfák hegyére. Akkor így szólt hozzájuk Jézus: Mindnyájan megbotránkoztok bennem ezen az éjszakán, mert meg van írva: „Megverem a pásztort, és elszélednek a nyáj juhai.” De miután feltámadtam, előttetek megyek Galileába. Ekkor Péter így szólt hozzá: Ha mindenki megbotránkozik is benned, én soha meg nem botránkozom. Jézus ezt mondta neki: Bizony mondom neked, hogy ezen az éjszakán, mielőtt a kakas megszólal, háromszor tagadsz meg engem.
Máté 26,30-34

Jézus, amikor ez az egész elkezdődött, így szóltunk hozzád mi is.
Uram! Ha mindenki más a feleségén fogja levezetni az összetorlódott problémák miatti feszültséget, én nem fogom. Ha más szülőkben fel is megy a pumpa, miközben a gyerek a leckéjéhez kér segítséget, én türelmes leszek. Ha a többieknek elegük is lesz a férjeik tanácstalansága miatt, én támogatni fogom az enyémet akkor is.
Uram! Ha a többiek el is veszítik a reménységüket, amikor baj lesz a munkahelyen, én csendben és pánik nélkül fogom keresni az új lehetőségeket. Ha mások a szokottnál agresszívabban és feszültebben fognak odafordulni a boltban, a gyógyszertár előtti sorban, az utcán az ismeretlenhez, én akkor is szelíd leszek és békés. Ha mások beleírják dühüket és tévképzeteiket a kommentek közé, én biztos, hogy tárgyilagos és hidegfejű leszek.
Uram! Amikor mindenki megszegi a járvánnyal kapcsolatos előírásokat, én akkor is mintaszerű állampolgár leszek.  Amikor mások félinformációk és álhírek alapján próbálnak ki semmire való kúrákat, én akkor is az orvosaimra fogok hallgatni. Amikor mindenki más már csak a maga dolgával lesz elfoglalva, én akkor is az első sorban leszek az önkéntesek között.
Uram! Amikor más keresztények elcsüggednek, én akkor is meg fogom látni minden napban az örömöt és lehetőséget, még a legrosszabban is. Ha másoknak meg is gyengül a beléd vetett hitük a válság közben, én akkor is töretlen bizalommal követlek majd. Amikor mások a tennivalók között el is felejtik a naponkénti csendet, én akkor is fogok időt szakítani a mély és valódi bibliaolvasásra és imádságra.

weathercock-joana-kruse.jpg

Azóta megszólalt már párszor a kakas. Valamiben még tartjuk magunkat, de van, amiben elbuktunk, csalódva magunkban, szégyenkezve előtted. Pedig elszántak voltunk, őszinték. De legyűrt minket a valóság.
Itt az igében, az, amit mondasz Péternek, nem elvárás akar lenni, még akkor sem, ha azt is hallja ki belőle. Nem is vád. Egyszerű ténymegállapítás, mert jól tudod, mennyit bírnak a neked fontos tanítványok. Péter önmaga állítja saját maga elé a túl magas lécet, mert állomásokat, kampányokat lát, kihívásokat, amikben bizonyítani kell. Te pedig egy folyamatot látsz, kegyelembe és szeretetbe burkoltat, olyant, ami a Galileai tengernél kezdődött, és tart a keresztig, feltámadásod után is, pünkösd után is. Egy folyamat veled, amiben Pétert bukásaival és győzelmeivel együtt formálod olyanná, akivé lehet melletted.
Te bukásainkkal és győzelmeinkkel együtt formálsz bennünket azzá, akivé lehetünk. És ebben nem akadályozhat békeidő, háború, jólét vagy világjárvány. Segíts, hogy a te szemeiddel nézzünk magunkra. Segíts nem fogadkozni, segíts nem lemondani magunkról a kakasszó után sem, hisz te sem teszed.

 Bella Péter

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reformatusok.blog.hu/api/trackback/id/tr8015593892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása